23 Şubat 2013 Cumartesi

Kavurmalı Sarı Pilav

6 kişilik

Malzemeler


2 su bardağı pirinç
2 çorba kaşığı tereyağı
2 havuç
1 soğan
200 gram kavurma
3 diş sarımsak
3 su bardağı su
2 sivri biber
1 kırmızıbiber

Yapılışı: Çok ince rendelenmiş havuçları tereyağında kavurun. Yağın rengi sarıya dönünce içine pirinçleri ekleyip kavurmaya devam edin. Pirinçlerin rengi de sarı olunca, içine rendelenmiş soğanı, sarımsakları da ekleyip suyunu verin. Kapağı kapalı olarak 20 dakika kadar pişirin. Közlenmiş kırmızıbiberi de çok ince kıyıp pilavın içine ekleyin ve harmanlayın. Kavurmayı da bir tavanın içinde kıyıp karıştırın. Pilavla birlikte servis tabağına alın. Sıcak olarak ikram edin.

6 yorum:

  1. güzel bir tarif yakalamışsın zamanında denedim ama pirinçlerin rengini tutturamadım :))

    YanıtlaSil
  2. Ben pirinci ıslarken bi çay kaşığıda şeker atıyorum tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  3. Sırf rengi için denemek lazım..

    YanıtlaSil
  4. Bende pirinçleri pişirirken hep ayarı kaçırıyorum lapa lapa oluyor... :)

    YanıtlaSil
  5. Tereyağlı pilav - kavurma ikilisinden kötü bir tarif çıkması imkansız gibi gözüküyor teşekkür ederim deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  6. bence pilav sarı değilde beyaz olsaymış ortaya daha güzel ve iştah açıcı bi tablo çıkabilirmiş :)

    YanıtlaSil